No i się stało za chwile trzeba zrobić pierwszy przegląd.
Zrobiłem rozeznanie w kosztach i zgłupiałem.
Pierwszy wariant to pozostanie przy trybie serwisowym wg. komputera lub co 2 lata i tutaj rozrzut cen mam od 350zł - 650zł.
Drugi wariant to przejście na przegląd co roku lub 15kkm - i tu rozrzut 450-650zł.
O co chodzi, co serwis to zupełnie inne ceny - ile płaciliście za pierwszy przegląd Drodzy posiadacze Toura 1.4?
Czy 1 przegląd przy tym okresie zmiennym zamyka się tylko w wymianie oleju i flitra?
No i się stało za chwile trzeba zrobić pierwszy przegląd.
Zrobiłem rozeznanie w kosztach i zgłupiałem.
Pierwszy wariant to pozostanie przy trybie serwisowym wg. komputera lub co 2 lata i tutaj rozrzut cen mam od 350zł - 650zł.
Drugi wariant to przejście na przegląd co roku lub 15kkm - i tu rozrzut 450-650zł.
O co chodzi, co serwis to zupełnie inne ceny - ile płaciliście za pierwszy przegląd Drodzy posiadacze Toura 1.4?
Czy 1 przegląd przy tym okresie zmiennym zamyka się tylko w wymianie oleju i flitra?
.
ja nie mam tura tylko o2fl mint 1.2 tsi , mialem przeglądy wg wskazan komputera, wyswietlil mi sie pierwszy przegląd po półtora roku przy przebiegu 25 tys km, pojechalem , wymienili mi tylko olej i filtr w Zgorzelcu, plus ozonowanie chyba klimy, , wlasciwie nic nie zrobili, auto mi umyli ale strasznie niedokladnie, tak splukali tylko myjką chyba. Razem zapłacilem ponad 1000 pln , dużo jak za sama wymiane oleju i chlapniecie wodą , ale gwarancje chcialem utrzymać :/
W każdym razie: pierwszy przegląd przy 15 czy 30k to w zasadzie jest nic - poza olejem i filtrem oleju, ewentualnie jeszcze kabinowym jest kolumna o wiele mówiącym opisie: KONTROLA.
Czyli podpięcie do kompa i scan, przegląd wzrokowy , w porywach uniesień serca może sprawdzą światła
Definitywnie na oleju jest bardzo duża różnica, więc kup swój spełniający normy producenta dla silnika Twojego samochodu.
Filtr oleju tez możesz kupić - Mann czy Knecht. Słyszałem jednak historię, że coś zaczęło cieknąć i ASO waliło w pręta, że wszystko dlatego, że filtr nieoryginalny
Słuchajcie policzyłem i na oleju - ASO liczy 61-72zł/l (nie chcę nic z Allegro - wyłącznie sklep, opakowanie 4l z polskimi napisami) i filtrze (cena w ASO 26-32zł) zaoszczędzę góra 60-80zł - więc nie chce mi się motać. Kolejna sprawa w 2 ASO była mowa o pisaniu oświadczenia, że olej jest mój i nie biora odpowiedzialności za niego jakby co...
Zastanawiam się czemu w jednym ASO przegląd kosztuje 350zł a drugim 400, trzeci 650zł przy wariancie wg. kompa. A ASO oddalone od siebie o 60-100km.
(nie chcę nic z Allegro - wyłącznie sklep, opakowanie 4l z polskimi napisami)
Znaczy że sklep co na allegro nie sprzedaje to dobry a ten co na allegro wrzuca to zły? Popatrz jakie hale potrafią mieć Ci z allegro - http://allegro.pl/mobil-0w40-4l-0w-4...385902387.html . To nie są raczej firmy krzaki.
Pierwszy wariant to pozostanie przy trybie serwisowym wg. komputera lub co 2 lata i tutaj rozrzut cen mam od 350zł - 650zł.
Drugi wariant to przejście na przegląd co roku lub 15kkm - i tu rozrzut 450-650zł.
Rób gdzie taniej. W Polsce za ceną rzadko kiedy idzie jakość.
Dolewałeś oleju, no i jak wygląda? Ja mam min. (przebieg 13k km) a olej wygląda fatalnie. Gęsty i czarny. A do serwisu jeszcze 10k km (wg wskazań).
Dolewałeś oleju, no i jak wygląda? Ja mam min. (przebieg 13k km) a olej wygląda fatalnie. Gęsty i czarny. A do serwisu jeszcze 10k km (wg wskazań).
Nie dolewałem - przebieg podobny - wygląda olej nie najgorzej czarny ale z płynnością nie najgorzej.
Zamieszczone przez studi79
Znaczy że sklep co na allegro nie sprzedaje to dobry a ten co na allegro wrzuca to zły?
Nie o to mi chodzi - ale kupując a ASO wydam może z 60zł więcej, a to jakoś przeżyję i nie muszę pisać durnego oświadczenia, że w razie problem biorę na siebie odpowiedzialność.
To masz tani olej w tym ASO, chyba że piszesz o 60 zł na każdym litrze?
W innym wątku ktoś napisał:
Zamieszczone przez cigano
Właśnie dzisiaj wróciłem z przeglądu kolejnego, tym razem z wymianą oleju (przegląd po 15 000). Jestem w ogromnym szoku gdy zobaczyłem cenę za przegląd: 750zł
W tym:
1. Przegląd instalacji LPG (czyli popatrzył czy nie śmierdzi gazem i czy zbiornik się trzyma) - 185zł
2. Wymiana oleju (nazwane szumnie "serwis olejowy") - 185zł
3. Filtr oleju - 37zł (w sklepie widzę na necie po 29zł)
4. Olej castrol magnatec professional 4,5L - 304zł (w necie widzę po 134)
5. Filtr Gazu Fazy Lotnej - 90zł (już mi się nie chce w necie szukać)
Ale Twoje auto - Twoja kasa. Zrobisz jak uważasz za słuszne.
Panowie - zadawałem to pytanie w innym wątku, ale nie dostałem wyczerpującej odpowiedzi. A więc: pod koniec czerwca mija rok od zakupienia autka w salonie. Mam przebieg ok. 13.200 km, zalany olej LL, a więc wymiana oleju wg wskazań za ok. 16.000 km. Otrzymałem jednak z ASO zaproszenie na przegląd roczny - czy Wy również dokonywaliście takiego przeglądu? Czy jest to przegląd płatny i na czym ma on polegać ?
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
To masz tani olej w tym ASO, chyba że piszesz o 60 zł na każdym litrze?
Średnio ASO za 3,3l liczą 200-220zł kupując Castrola w necie z przesyłka zapłacę około 150zł. Oszczędność oczywiście jest - ale jeszcze raz powtarzam zniechęca mnie przed przywożeniem swojego oleju durne oświadczenie i wpis w książkę, że olej był mój.
Wrzucam ceny z kolejnego ASO:
- z zachowaniem dotychczasowego przeglądu wg. wskazań komputera lub co 2 lata : 1+2+3+7
- druga opcja to przejście na przegląd co rok lub 15000km.2+3+4+5+6+7
1.Serwis olejowy – 75 zł
2.Olej – 61,65zł/1 litr x3,3l
3.Filtr oleju – 26,94zł
4.Filtr pow.-73,9zł – w zależności od zanieczyszeń
5.Filtr p.pyłkowy – 41,20zł (zwykły)– w zależności od zanieczyszczeń
6.-Przegląd – 240 zł
7.Normalia – 12,30zł
Tutaj zdecydowanie wychodzi taniej ten pierwszy wg. wskazań kompa
[ Dodano: Pon 04 Cze, 12 14:32 ]
Zamieszczone przez Eidos71
Otrzymałem jednak z ASO zaproszenie na przegląd roczny - czy Wy również dokonywaliście takiego przeglądu? Czy jest to przegląd płatny i na czym ma on polegać ?
To jest ściema, żeby Cie wcześniej ściągnąć do ASO - albo nie kumają, że masz LL - do mnie tez dzwonili po roku.
marektbg - dzięki za info. W takim razie wypnę się na nich (zwłaszcza, że akurat moje rodzime ASO nie jest tym, w którym chciałbym robić jakiekolwiek przeglądy - wolę bujnąć się 100, lub 150 km do Giżycka, lub Ełku i przejrzeć auto w dobrym ASO Fimot)
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
O co chodzi z tymi przeglądami według wskazań... Ja jak kupiłem samochód mam napisane w książce że kolejny przegląd mam wykonać przed upływem (tu wpisana data) lub przejechaniu 15 000 km w zależności co nastąpi wczesniej.
Jak wy macie w swoich O2Tour...???
od razu kazałem wpisać w Książkę Serwisową stałe przeglądy co 15 tys km. Moja Octavka kupiona w październiku 2011 ...zrobiła +-25 tys km i ASO to ona już nie zobaczy :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez zielarzlol
Masz 1.6 MPI z LPG, a to automatycznie oznacza stałe przeglądy co 15 tys. km lub 1 rok.
dokładnie
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
od razu kazałem wpisać w Książkę Serwisową stałe przeglądy co 15 tys km. Moja Octavka kupiona w październiku 2011 ...zrobiła +-25 tys km i ASO to ona już nie zobaczy :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez zielarzlol
Masz 1.6 MPI z LPG, a to automatycznie oznacza stałe przeglądy co 15 tys. km lub 1 rok.
Na pierwszy przegląd komp wezwał mnie około 28000 km z wymianą oleju i klocków zapłaciłem około 750 zł z jakims tam rabatem wszystko od nich wiem ze olej shella norma 502 czy cos takiego oczywiscie ll, teraz mam 48000 i wzywa mnie za 800 km na kolejny przegląd. Nadmieniam, że przed pierwszym przeglądem miałem ubytek oleju i musiałem 0,5 litra wlać, teraz przez cały ten okres nie stwierdziłem ubytku który zmusił by mnie do dolania , stan utrzymuje się w ponad połowie na miarce. Jak zrobie przegląd dam znać co i jak. Nadmieniam ze to taxa wiec eksploatacja typowo miejska. Pozdrawiam
Masz 1.6 MPI z LPG, a to automatycznie oznacza stałe przeglądy co 15 tys. km lub 1 rok.
Też się nad tym zastanawiałem, bo w książce mam QG1, czyli zmienny a powiedzieli że mam co 15 tyś. przyjeżdżać ( a komputer pokazuje że serwis za 26 kkm)- - dzisiaj byłem na przeglądzie gazowym po 1kkm, pytałem się przy okazji jakim olejem w takim razie jest zalany silnik. Gość twierdzi że 5w40 - no i tu zastanawia mnie pewna kwestia, bo przecież silnik jest chyba zalewany olejem w fabryce, a LPG montowane dopiero w ASO. Czy w takim razie fabryka w zależności od tego czy będzie w ASO montowane LPG zalewa silnik albo 5w40 albo 5w30 LL? Trochę to dziwne mi się wydaje
Komentarz